Anında Etki (Transaksiyonel Analiz)

2018-04-16
09:30
Birlik Merkezi

Kimler Katılmalı

Kendini ifade etmekte imajına katkı sağlamak ve çalışma arkadaşlarının veya dış müşterinin beden dilini de anlamak isteyen kişiler.

Amaç

İletişim seviyesini yükseltmek, etkili bağlar kurabilmek.

Eğitim İçeriği

  • İletişim Döngüsü
    • İletişimin tanımı ve iletişim engelleri
    • Transaksiyon nedir?
    • Kişilerarası etkileşim
  • Kişiler Arası İlişki Yönetimi (Transactional Analysis)
    • TA – Eric Berne
    • TA’nın amacı
      • Etkileşim yollarının farkında olarak kullanılması
    • Kişiler Arası İlişki Analizi
      • Herkes düşünce, duygu ve davranışa yansıyan üç farklı ego/benlik durumları barındırır
    • Üç ayrı “Ben” durumu
      • Ebeveyn (eleştirel/yetiştiren)
      • Çocuk ( doğal / uyarlanmış(asi/uyumlu) )
      • Yetişkin

Örnek olaylar üzerinden vaka çalışması

  • Alışkanlık olan davranışların farkındalığı
  • Üç ayrı “Ben” durumunun dil ve sözsüz iletişim kalıpları
  • Ben neredeyim?
    • Kendinize 360 derece bakın
      • Bireysel anketlerin yorumlanması
      • Benimsenen kodların fark edilmesi
      • Sınırlayan düşünce ve davranışların yenileri ile değiştirilmesi
    • İnsanlar arası etkileşim tipleri
      • Tamamlayan
      • Çapraz
      • Saklı
    • Yetişkin benlik durumu kimdir, nasıl davranır?
      • Kazan – Kazan bakış açısı
      • İletişimin devam etmesi için "Yetişkin” duruşuna geçme hali
      • Yetişkin rolünü hangi durumlarda üstlenmeliyiz
      • “Yetişkin Ben’in” bağımsız hale getirilmesi
    • İdeal Etkileşim için canlandırma uygulamaları
      • Bireylerin etkileşimlerde seçme şansı var

Eğitmen

Sayın Ayşegül Ekmekçioğlu

1990 yılında Boğaziçi Universitesi, Turizm ve Otel Yöneticiliği bölümünü bitiren Ekmekçioğlu, eğitimine Houston Üniversitesinde Hotel ve Restoran Yönetimi mastırı ile devam etmiş ve yine Houston Üniversitesinde İşletme Mastırı yaparak iş hayatı ile birlikte sürdüğü eğitim hayatını noktalamıştır.

Nato’nun İzmir/Adana ve Ankara’da bulunan Askeri Üs mağazalarında ürün yöneticiliği ve Bölge Yöneticiliği yaparak başladığı iş deneyimi, Houston-USA’de TOYS R US’ta devam etti. TOYS R US , Ayşegül Ekmekçioğlu’nun kendi mağazasında uyguladığı Müşteri Memnuniyetini Arttırmak ve Çalışan Performansını Arttırmak konulu iki eğitimin başarılı olması sonucu bölgesindeki diğer mağaza çalışanlarına aktarımı görevini vererek, Ekmekçioğlu’nun yeni bir kariyer yolu açmasına önayak oldu.

TOYS R US’ da başlayan eğitim kariyeri Quadrant Learning Solutions Türkiye temsilciliği ve Eğitmenliği, John Seymour Associates(JSA) NLP Eğitmenliği ve NLP Koçluğu ve Dale Carnegie Eğitmenliği ile sürmüştür. Ülkemizdeki birçok önemli kurum için eğitimler düzenlemiş ve çok sayıda eğitim vermiştir.

15 yıldan uzun süredir gerçekleştirdiği eğitim konusundaki başarılı performansını, Quadrant Eğitim Danışmanlık Türkiye A.Ş’.nin kurucu ortağı ve Master Eğitmeni olarak sürdürmekte ve kurumlara verdiği eğitimlerin yanı sıra Quadrant için yeni eğitmenler yetiştirmektedir.