Duyurular |
Factors Chain International (Uluslararası Faktörler Zinciri), ikinci en büyük faktoring piyasası olan Türkiye’nin ihracat faktoring hacminin %7 artışla 3.6 milyar Euro’ya ulaştığını duyurdu. Türkiye, ihracat faktoring hacminde Çin'den sonra dünyanın ikinci büyük ülkesi oldu.
30 Ocak 2015’te yayınlanan basın bülteninde, sınır ötesi muhabir faktoring hacminin 2013’teki %9 artış sonrasında 2014’te %15 büyüyerek yaklaşık 29 milyar Euro’ya ulaştığı belirtildi.
Bu büyüme ihracat hacminin %8 artmasıyla yaklaşık 11 milyar Euro'ya ulaşarak toplam ihracat faktoring hacminin %38’ine karşılık geldi. İhracat faktoring hacmi bir kez daha ilk sırada yer alan Çin tarafından beslendi.
İkinci en büyük piyasa olan Türkiye, 3.6 milyar Euro (+%7) ihracat faktoring hacmine ulaşırken, üçüncü en büyük piyasa olan Tayvan ise 2.4 milyar Euro ile hareketsiz kaldı. İthalat faktoringi açısından bakıldığında ABD en büyük ithalat piyasası olarak ağırlıklı olarak yavaşlayan Çin kaynaklı %7 azalma ile 9.2 milyar Euro üretti. Hemen arkasından %9 artışla 3.0 milyar Euro’ya ulaşan Fransa onu takip etti.
Faktoringe verilen sınır ötesi faturaların ortalama büyüklüğü 2014’te 46.000 Euro'dan yaklaşık 50.000 Euro'ya artmaya devam ediyor. Bölgesel perspektiften bakıldığında Asya Pasifik toplam %46’sına tekabül ederek sınır ötesi ihracat ve ithalat açısından en büyükken, Avrupa %34 ile ikinci ve %18 ile Kuzey Amerika üçüncü sırada yer alıyor.